A tachográf használata

A GKI oktatásokon a legnagyobb probléma, hogy mindössze pár nap jut a TELJES képzésre, beleértve a vizsgát is.
Ennyi idő alatt az AETR alapok megtanulása is nagyon kétséges, nem beszélve a tachográf használatának begyakorlásáról, ami egyenesen hiányzik.
Ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, mert:
- nincs rá elég idő,
- nincs rá lehetőség,
- egyáltalán nincs is min gyakorolni.
Eredmény: Olyan járművezető, akinek SEMMILYEN gyakorlati ismerete NINCS a digitális menetíró használatáról.
Következmény: Az ilyen járművezető akkor szembesül ezzel a problémával, amikor a vállalkozásnál ELŐSZÖR ül digitális menetíróval (tachográffal) felszerelt járműbe.
Várható következmény: Mivel nem tudja megfelelően kezelni a menetírót, így a hibás működés, használat lehetősége nagy eséllyel fennáll.
Folyomány: A hibás kezelésből, használatból kifolyólag komoly bírság - elsősorban a VÁLLALKOZÁS részére.
Probléma
Mivel a kártya és a tachográf is „élesben” üzemel, azaz, névre szólóan, aktívan működik, így SEMMILYEN lehetőség nincs a gyakorlásra, mivel bármi, amit vissza akarunk írni, vagy nyomtatni akarunk, stb., azonnal rögzítésre kerül a tachográfba és/vagy a kártyára.
És ezekkel az időkkel el KELL számolni. Ez komoly problémákat okozhat.
Megoldás
Gyakorolni a tachográf használatát, a kártya kezelését, stb. egy olyan eszközön és
kártyával, ami NEM élesben működik a vállalkozásnál és/vagy a járművezetőnél.
Erre vonatkozóan kétféle megoldás közül választhatsz:
![]() |
![]() |